Όλοι στο πλευρό των ναυτεργατών


Συνάδελφοι & συναδέλφισσες,

Η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ συνεχίζοντας την προσπάθεια ποινικοποίησης και βίαιης καταστολής των εργατικών αγώνων προχώρησε στην επιστράτευση και των απεργών ναυτεργατών.

Εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των μεγαλοεφοπλιστών και των μεγαλοξενοδόχων, με  τρομοκρατία, με καταστολή, με  κατασυκοφάντηση του αγώνα, θέλει να καταργήσει τις συλλογικές συμβάσεις, να επιβάλει μισθούς πείνας, να οδηγήσει τους εργαζόμενους στην ανεργία για να διασφαλίσει τα κέρδη τους. Θέλει να καταπνίξει κάθε πρωτοπόρα φωνή μέσα στους χώρους δουλειάς. Η προσπάθεια αυτή δε θα περάσει! Όπως δε πέρασε και η προβοκάτσια με την αγρια καταστολή και την προσπάθεια συκοφάντησης των ταξικών αγώνων με το χτύπημα των ΜΑΤ στο υπουργείο εργασίας. Η κυβέρνηση να πάρει δυναμική απάντηση στο καθεστώς τρομοκρατίας που θέλει να επιβάλει.  Οι 31 απεργίες που πραγματοποίησαν οι ναυτεργάτες όντας επιστρατευμένοι αποδεικνύουν την αστείρευτη και ατσάλινη δύναμη των εργατών που όταν πιστέψουν στη δύναμή τους μπορούν να σμπαραλιάσουν απεργοσπαστικούς μηχανισμούς, καταστολή και ταξική δικαιοσύνη.


Οι εργαζόμενοι στις τηλεπικοινωνίες πρέπει να δείξουμε με κάθε τρόπο την αλληλεγγύη μας στους απεργούς

Ο νόμος και η τάξη των εκμεταλλευτών θα τσακιστεί στο δίκιο των εργατών!

Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη!

 

Οι κινητοποιήσεις των ναυτεργατών που έχει εξαγγείλει η ΠΝΟ (Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία) γίνονται ενάντια στο νομοσχέδιο, που προωθούν κυβέρνηση-εφοπλιστές-κεφάλαιο, το οποίο καταργεί τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, το σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων σε πλοία, λιμάνια, σε όλους τους χώρους που αναφέρεται το επαίσχυντο σχέδιο νόμου για την «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου».

Ο Σάββας Τσιμπόγλου, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ (Μηχανικοί), έθεσε τα εξής: «Το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο “Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις” με το οποίο

  • καταργούνται για τους ναυτεργάτες ΣΣΕ,
  • σμπαραλιάζονται οι οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων,
  • καταργείται η 10μηνη υποχρεωτική δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων,
  • ιδιωτικοποιούνται οι λιμενικές υποδομές της χώρας,

δεν είναι υπόθεση μόνο των ναυτεργατών. Υπονομεύει το νησιωτικό σύμπλεγμα, κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, εξασφαλίζει την κυριαρχία του μονοπωλιακού κεφαλαίου σε στεριά και θάλασσα για τη λεηλασία των φυσικών πόρων, των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας, προσφέροντας φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό σε καράβια και λιμάνια χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση.

Οι εξελίξεις επιβάλλουν ότι ο αγώνας αυτός απαιτεί καλή οργάνωση και ανάπτυξη αγώνων σε συντονισμό με τη φτωχή αγροτιά, τους επαγγελματίες, βιοτέχνες, ενάντια στους εκπροσώπους του κεφαλαίου και των σχεδίων τους, ενάντια σε αυτή την πολιτική».

Άνεργος ένας στους τέσσερεις Eλληνες ναυτικούς

Στο 27% έχει ανέλθει η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας. Στα τέλη Δεκεμβρίου τoυ 2012 οι καταγεγραμμένοι άνεργοι ναυτικοί ανήλθαν σε 4.355 άτομα σε σύνολο περίπου 16.000 εν ενεργεία ναυτικών, αποκαλύπτοντας .

Σημειώνεται ότι η ανεργία στον κλάδο μεγαλώνει σταθερά κάθε μήνα, αφού το Νοέμβριο του 2012 ο αριθμός των ανέργων ήταν 4.046 και τον Οκτώβριο 3.724. Επίσης τον Αύγουστο του 2012, στην ακμή θεωρητικά της ζήτησης για ναυτική εργασία ειδικά στην επιβατηγό ναυτιλία οι άνεργοι ναυτικοί είχαν φτάσει τους 3.166, όταν τον Αύγουστο του 2008 ήταν μόλις 506.