Να ανακληθεί η καταχρηστική απόλυση στην iCall!


Η iCall Services, εταιρεία παροχής τηλεφωνικής υποστήριξης, αποτελεί διαχρονικά χώρο εργασίας στον οποίο η κατάσταση για τους εργαζόμενους ήταν πιεστική. Πλέον όμως, και με καταλύτη την εκδήλωση της πανδημίας, η κατάσταση στην εταιρεία έχει εκτροχιαστεί και μόνο οργή προκαλεί σε κάθε εργαζόμενο.

* Πρόκειται για εταιρεία που «με το έτσι θέλω», πιέζει και αναγκάζει το προσωπικό της να δουλεύει συστηματικά υπερωρίες απλήρωτες, επικαλούμενη προφάσεις όπως η λεγόμενη «αναπλήρωση». Το να μείνει ανενεργός ένας εργαζόμενος μέσα στο ωράριό του λόγω της ανεπαρκούς διαδικτυακής σύνδεσής του, όντας σε καθεστώς τηλεργασίας, γίνεται στα χέρια της εταιρείας δικαιολογία για επιβολή υπερωριών, χωρίς ωστόσο η εταιρεία να φροντίζει να παρέχει στον εργαζόμενο τα αναγκαία μέσα εργασίας – εν προκειμένω σύνδεση στο Internet που να είναι σταθερή ώστε να καταφέρει ο εργαζόμενος να περατώσει το έργο του.

* Πρόκειται για εταιρεία στην οποία εκδηλώθηκαν κρούσματα Covid-19 χωρίς να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων και των οικογενειών τους. Αντίθετα, η ιχνηλάτηση «έδειξε» μόνο δύο άτομα, παρόλο που εν τέλει η νόσος είχε εξαπλωθεί περεταίρω στο προσωπικό που με τη σειρά του τη μετάδωσε στον περίγυρό του. Ούτε κουβέντα για δωρεάν τεστ με ευθύνη της εταιρείας.

* Πρόκειται για εταιρεία που η φράση «μισθός πείνας» της ταιριάζει γάντι.

Πρόσφατο δείγμα γραφής της αθλιότητας της εταιρείας, ήταν η απόλυση εργαζομένου με το άλλοθι της «χαμηλής παραγωγικότητας», αν και η αληθής αιτία είναι η αστάθεια του οικιακού του δικτύου Internet, καθώς δούλευε σε καθεστώς τηλεργασίας, που τον οδήγησε σε χρονικά διαστήματα εκτός συστήματος για τα οποία κατηγορήθηκε για αδράνεια, ενώ προσπαθούσε να επανασυνδεθεί. Να σημειωθεί πως είχε δεχθεί πίεση για ατομική λύση του προβλήματος, ενώ ο ίδιος είχε γνωστοποιήσει την κακή ποιότητα της σύνδεσής του στην περιοχή κατοικίας του.

Το παραπάνω συμβάν καταδεικνύει ξεκάθαρα το βαθμό θράσους που αγγίζει η εργοδοσία σε επιχειρήσεις του κλάδου: ο εργαζόμενος καλείται να δουλέψει από το σπίτι με τα μέσα εργασίας (pc, σύνδεση, καρέκλα κλπ) να είναι «ατομική ευθύνη» του και να πληρώνονται από την τσέπη του. Ούτε λόγος για να τα παρέχει η εταιρεία. Και αν τύχει η περιοχή κατοικίας του εργαζόμενου να μην έχει ικανοποιητική σύνδεση, τότε η ευθύνη πέφτει στον εργαζόμενο… οδηγώντας τον σε ανεργία!

Προειδοποιούμε τη διοίκηση της iCall να συμμορφωθεί στην κοινή λογική και να σταματήσει να φορτώνει τις δικές της ευθύνες στους εργαζόμενους.

Διεκδικούμε:

– Ανάκληση της απόλυσης, επαναπρόσληψη του συναδέλφου.

– Αυξήσεις στους μισθούς.

– Να σταματήσει το τροπάρι των απλήρωτων υπερωριών και αναγκαστικών «αναπληρώσεων». Ο ανενεργός χρόνος εργασίας εξαιτίας κακής σύνδεσης δεν είναι ευθύνη των εργαζομένων.

– Όσοι εργαζόμενοι χρειάζεται να δουλέψουν από το σπίτι, να τους παρέχεται ο απαραίτητος εξοπλισμός από την εταιρεία: pc, σύνδεση, καρέκλα, γραφείο.

– Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η τηλεργασία, ο εργαζόμενος να μπορεί να απασχοληθεί από το χώρο της εταιρείας με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας από τον Covid-19: αποστάσεις, μάσκες με ευθύνη της εταιρείας, συνεχείς απολυμάνσεις από εξειδικευμένο προσωπικό, ατομικά μέσα εργασίας (πληκτρολόγιο, ποντίκι, ακουστικά) που δεν τα μοιράζονται οι εργαζόμενοι μεταξύ τους, δωρεάν και συχνά τεστ για όλο το προσωπικό με ευθύνη της επιχείρησης.