Ανακοίνωση Λαϊκής Επιτροπής Κέντρου – Άνω Πόλης


ΛΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΕΝΤΡΟΥ – ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ

Αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες

 

Το επόμενο διάστημα Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) σχεδιάζουν σαρωτικές αλλαγές, σχεδόν σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με στόχο να εκτελείται το συγκοινωνιακό έργο με λιγότερα λεωφορεία και εργαζόμενους.

Ήδη από την 1η Μαϊου, προχώρησε η κατάργηση στάσεων στη γραμμή 23 του ΟΑΣΘ που έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου στη Δυτική Άνω Πόλη και την ταλαιπωρία των κατοίκων της περιοχής.

Προχθές ανακοινώθηκε η μείωση του αριθμού των λεωφορείων της γραμμής 12 που εξυπηρετεί την Κάτω Τούμπα. Το επόμενο διάστημα σχεδιάζουν αλλαγές, στις γραμμές 2, 3, 8, 15, 16,21,28, 29, 54, 72,78,78Ν,6,10,14,27,31,32,56,57,58.

Εμπαίζουν τους κατοίκους

 

Ο ΟΣΕΘ επικαλείται εντελώς προσχηματικά, ότι με την κατάργηση των στάσεων της λεωφορειακής γραμμής 23, «ΑΚΡΟΠΟΛΗ», «ΜΟΝΗ ΒΛΑΤΑΔΩΝ» και «ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ», θα προκύψει βελτίωση της αξιοπιστίας των δρομολογίων. Και δήθεν προσπαθεί να δώσει λύση στην εξυπηρέτηση των κατοίκων με τη γραμμή 22 που πλέον περνάει από τη στάση «ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ».

Ο ΟΣΕΘ προβάλει ότι η τροποποίηση αυτή κρίθηκε επιβεβλημένη για τεχνικούς, δημοσιονομικούς αλλά και συγκοινωνιακούς λόγους. Ισχυρίζεται ότι θα υπάρξει χιλιομετρική και χρονική μείωση του δρομολογίου και θα απεγκλωβιστούν τρεις εργαζόμενοι οδηγοί του ΟΑΣΘ, που ήταν επιφορτισμένοι να περιμένουν το λεωφορείο στην στάση «ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ» για να βοηθούν στη μανούβρα που πρέπει να κάνει. Επιπλέον επικαλείται ότι δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση, δηλαδή θεωρεί λίγους αριθμητικά τους επιβάτες που παίρνει και αφήνει το λεωφορείο στις συγκεκριμένες στάσεις.

Αναδεικνύεται ολοκάθαρα ότι πραγματικός στόχος ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ είναι η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου με λιγότερο κόστος. Γι αυτό καταργούν τις συγκεκριμένες στάσεις που λειτουργούν για δεκαετίες και εξυπηρετούν το λαό. Θυσιάζουν δηλαδή την ανάγκη των κατοίκων μιας ολόκληρης περιοχής, των εργαζόμενων, των ηλικιωμένων, των μαθητών, κλπ, στη λογική κόστους – οφέλους.  

 

Αυτό έκαναν πάντα. Γι’ αυτό δεν έβαζαν και εξακολουθούν να μην βάζουν περισσότερα λεωφορεία στη γραμμή 23 και καταδικάζουν τους επιβάτες να μετακινούνται σε άθλιες συνθήκες, παστωμένοι σαν τις σαρδέλες.

Ισχυρίζονται ότι με τη γραμμή 22 θα καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων της Άνω Πόλης όταν γνωρίζουν ότι: το δρομολόγιο εκτελείται, στην καλύτερη περίπτωση, από όλο και όλο δύο δεκαθέσια λεωφορεία. Η γραμμή 22 καλύπτει περισσότερο ενδοδιαμερισματικές μετακινήσεις. Και φυσικά δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων για γρήγορη και χωρίς ταλαιπωρία μετακίνησή τους από και προς το κέντρο της πόλης.

ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ εκβιάζουν και σπέρνουν τη διχόνοια

Στις κινητοποιήσεις των κατοίκων που απαιτούν να παρθεί πίσω η απόφαση για την κατάργηση των στάσεων στη γραμμή 23, ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ απαντούν με εκβιαστικές πρακτικές.

Επιλέγουν να σταματούν τα λεωφορεία στο σημείο όπου συγκεντρώνονται οι κάτοικοι της Άνω Πόλης (Ακροπόλεως με Επταπυργίου), αντί να  πραγματοποιήσουν το παλιό δρομολόγιο, όπως απαιτούν οι κάτοικοι με τις κινητοποιήσεις τους.

Έτσι επιδιώκουν να σπείρουν τη διχόνοια.

 

Η αδιαλλαξία του ΟΑΣΘ είναι η αιτία της ταλαιπωρίας των επιβατών και όχι οι κινητοποιήσεις των κατοίκων.

 

Και το χρεοκοπημένο μοντέλο του κρατικοδίαιτου – ιδιωτικού ΟΑΣΘ και το δήθεν «κρατικοποιημένο» που εξακολουθεί να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, βάζουν σε δεύτερη θέση το δικαίωμα του λαού για  σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές αστικές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις πραγματικές του ανάγκες.

Σήμερα «θύματα» είμαστε εμείς, οι κάτοικοι της Άνω Πόλης, αύριο θα είμαστε όλοι. Γι αυτό ενωμένοι και σε συντονισμό πρέπει να παλέψουμε και να

διεκδικήσουμε:

 

  • Να παρθεί πίσω η απόφαση του ΟΣΕΘ που τροποποιεί το δρομολόγιο της γραμμής 23 και να επανέλθει σε ισχύ το δρομολόγιο όπως ίσχυε μέχρι και την 1η Μάη.
  • Να ενταχθούν περισσότερα λεωφορεία στη γραμμή 23 ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία των επιβατών.
  • Να τροποποιηθεί το δρομολόγιο της γραμμής 22, με τρόπο τέτοιο, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής για γρήγορη και χωρίς ταλαιπωρία μετακίνησή τους.
  • Συνολική αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών με βάση τις ανάγκες του λαού για σύγχρονες ασφαλείς και φθηνές αστικές συγκοινωνίες.

 

 

Όλοι τη Δευτέρα 21 Μαϊου, στις 4 μ.μ., στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, στην κινητοποίηση των κατοίκων της Άνω Πόλης.

 

 

ΛΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΕΝΤΡΟΥ – ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ

τηλέφωνο επικοινωνίας 6972448457 – 6946375747