
Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
Η TASKUS ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συναδέλφισσα, συνάδελφε,
Οι πρόσφατες εξελίξεις στην TaskUs ανοίγουν εκ νέου το ζήτημα της μετακίνησης από και προς το χώρο εργασίας: Η αλλαγή ωραρίου σε συγκεκριμένο project στο Helius site και η δημιουργία δύο βαρδιών, 8:00-16:00 και 16:00-24:00, με τη δεύτερη να αφορά το μεγαλύτερο όγκο του προσωπικού του project, εύλογα προκαλεί ανησυχία. Μπαίνει το ερώτημα: πώς θα καταφέρουν οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν στην οικία τους, που πιθανά να βρίσκεται και αρκετά μακριά, από τη στιγμή που η αστική συγκοινωνία δεν καλύπτει τις ώρες εκείνες; Η αύξηση του «επιδόματος μετακίνησης» που έχει διακηρύξει η εταιρεία, δε λύνει το πρόβλημα, γιατί:
1) Δεν καλύπτει το κόστος μετακίνησης με ταξί, που ειδικά μετά τις 24:00 είναι ιδιαίτερα αυξημένο. Με απλούς υπολογισμούς, αν ένας εργαζόμενος δουλέψει 20 μέρες το μήνα έχοντας αυτό το ωράριο, το διπλασιασμένο επίδομα των 120€ διαιρεμένο με το 20, μας δίνει 6€ ανά μέρα. Προφανώς και υπό καθεστώς «διπλής ταρίφας» δεν αρκούν τα 6€ ανά ημέρα για να καλύψουν τη μετακίνηση προς αποστάσεις μεγαλύτερες του κέντρου. Δε θα πληρώνουμε για να καταφέρουμε να επιστρέψουμε στο σπίτι μας από τη δουλειά! Δε θα πληρώνουμε για να καταφέρουμε να δουλέψουμε!
2) Μεταθέτει την έγνοια της μετακίνησης στον εργαζόμενο, ενώ ξεκάθαρα είναι ευθύνη της εταιρείας. Η ευθύνη του εργαζόμενου είναι να δουλεύει, παρέχοντας τις ικανότητές του στον εργοδότη για το χρόνο που ορίζει η σύμβαση. Όχι να προσπαθεί να βρει τρόπο να μετακινηθεί από/προς το χώρο εργασίας. Η μετακίνηση αποτελεί κομμάτι της εργασιακής διαδικασίας: η εταιρεία καλεί τον εργαζόμενο να εργαστεί προσλαμβάνοντάς τον. Όπως, κατά συνέπεια, είναι υποχρεωμένη να παρέχει όλα τα αναγκαία μέσα εργασίας για την ολοκλήρωση του έργου (υπολογιστής, γραφείο, καρέκλα κλπ), έτσι είναι υποχρεωμένη να παρέχει και τα μέσα μετακίνησης προς/από το χώρο εργασίας, αφού αυτά είναι επίσης αναγκαία για την ολοκλήρωση του έργου. Οφείλει λοιπόν να εξασφαλίσει με δική της ευθύνη τη μετακίνηση του προσωπικού, η οποία πρέπει να μην χαραμίζει χρόνο και χρήμα από τον εργαζόμενο.
Σήμερα η μετακίνηση του προσωπικού είναι και αυτή «ατομική ευθύνη» με ότι αυτό συνεπάγεται: αναμονή για το λεωφορείο του ΟΑΣΘ να περάσει και άρα επιπλέον δαπάνη χρόνου κάθε μέρα πέρα από το 8ωρο εργασίας, ενώ όλοι γνωρίζουμε πόσο κατώτερο των αναγκών είναι το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ! Σε αυτό τώρα έρχεται να προστεθεί και το επιπλέον κόστος μετακίνησης που θα επιφέρει η αλλαγή του ωραρίου.
Δε δεχόμαστε να χάνουμε χρόνο και χρήμα για να μετακινηθούμε για την εργασίας μας. Η TaskUs να αναλάβει τις ευθύνες της με ναύλωση λεωφορείων για μετακίνηση του προσωπικού, όχι μόνο για τις βάρδιες που λήγουν στις 24:00, αλλά και γενικότερα. Συνάδελφοι, υπάρχει θετική πείρα από εργαζόμενους που μετά από διεκδίκηση μετακίνησης με ευθύνη της εργοδοσίας, πέτυχαν τη ναύλωση λεωφορείων για το σκοπό αυτό, όπως για παράδειγμα στη Deloitte και στην Intrasoft.
Κανείς μόνος του! Όλοι στο σωματείο! Όλοι στο ΣΕΤΗΠ!